ПРОЦЕС РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ ДИТИНИ

Головним завданням початкової ланки сучасної загальноосвітньої школи є забезпечення умов для інтелектуального, соціального, морального, фізичного розвитку і саморозвитку кожного учня, що реалізуються через оновлення змісту навчальних програм, методики проведення уроку, форм організації навчально-виховного процесу.

На виконання Закону України “Про загальну середню освіту” та Державного стандарту початкової загальної освіти вчителі початкових класів здійснюють всебічний розвиток та виховання особистості молодшого школяра шляхом формування в учнів бажання і вміння вчитися, розвивають повноцінні мовленнєві, читацькі та обчислювальні навички, уміння і навички здорового способу життя.

Перехід початкової ланки на чотирирічний термін навчання з шести років вимагає особливої уваги вчителів періоду адаптації дитини до навчання в школі. Наступність дошкільного навчального закладу і початкової школи забезпечує подальше становлення особистості, розвиток її творчих якостей і здібностей, які дитина здобула у дитячому садку. Для забезпечення наступності у навчанні і вихованні підростаючого покоління початкова школа підтримує тісний зв'язок з дитячим дошкільним закладом. Вчителі відвідують навчальні та виховні заняття в дитсадку, запрошують вихователів на засідання методичного об'єднання кафедри вчителів початкових класів, проводять підготовчі заняття з дітьми старшого дошкільного віку. Навчання у школі будується на предметній основі з використанням методів прийомів та організаційних форм, які за змістом наближені до тих, що практикуються в дошкільному закладі: завдання в ігровій формі, яскраве унаочнення, казкові персонажі тощо. Саме такий підхід до навчання сприяє повному розкриттю дитячих здібностей, розвитку їх логічного мислення, допитливості.


Вчителі початкових класів, реалізуючи загальношкільну педагогічну проблему по забезпеченню позитивної мотивації навчання та підвищенню ефективності навчального процесу, в своїй практиці використовують елементи передових педагогічних технологій, нетрадиційні форми і методи навчання і виховання підростаючого покоління.

Щоб зацікавити учнів навчальною діяльністю, педагоги використовують нетрадиційні методи і форми роботи на уроці. Нестандартний урок стимулює пізнавальну самостійність, творчу активність та ініціативу школярів. Цікаво проходять інтегровані уроки, уроки – КВК, уроки-аукціони, уроки-подорожі. Молодші школярі з більшим зацікавлення і натхненням пізнають навколишній світ, краще навчаються, коли навчальний матеріал подається в формі гри, казки, конкурсу, вікторини.

Керуючись Статутом школи та виходячи з результатів ліцензування в початковій ланці з 2005 року формуються спеціалізовані перші класи з математичним профілем навчання. До цих класів відбираються діти за заявами батьків та результатами тестування, яке проводять практичний психолог школи Росомака В.П. та логопед Пентелейчук Т.П. В спеціалізованих класах з варіативної складової частини навчального плану відводиться одна година на вивчення математики.

Значна увага в школі приділяється вивченню курсу “Основи економіки”. З першого вересня 2005 року в третьому класі (вчитель Гордієнко Л.Б.) відведено одну годину з варіативної складової на вивчення курсу „Економіка для найменших”. Мета цього курсу – формування в учнів економічного мислення, виховання самостійної, діяльної людини, наділеної якостями ініціативного працівника, розумного господаря. В своїй роботі вчителька користується методичними розробкам та рекомендаціями Національної Ради з питань економіки освіти (США), з якими познайомилася на спеціальних курсах, які проводилися у місті Полтаві в 2005 році при ПОІПДОПП. Основною формою роботи на уроках є робота в групах, що дає змогу організувати колективну працю дітей на свідоме засвоєння матеріалу кожним учнем. Широко використовуються ігрові сюжети, малюнки, казки, практичні роботи, які розвивають вміння бачити економічні аспекти в різних виявах, у різних життєвих ситуаціях.

На виконання Указу Президента України від 29.06.1995 року, № 489 «Про Всеукраїнський конкурс «Учитель року» у школі було проведено конкурс “Учитель року 2006”; переможцем визначили вчительку початкових класів Басенко О.І., яка представляла школу на районному конкурсі, і проявила глибоке знання методики викладання та професійну майстерність, ерудицію, обізнаність із актуальними проблемами освіти, власні творчі можливості щодо реалізації як традиційних форм і методів навчання і виховання школярів, так і використання новітніх освітніх технологій.

 

На початок

opishnyaZNZ@ukr.net
© Любов Пошивайло, 2009

Hosted by uCoz